[ Bod Construction ]

Yapım Yöntemi

İnşaat projelerinde proje tasarımlarının başlangıcı ile surecinde ve işletme evrelerinde uygulanabilir bütçe limitleri içinde ve optimum zaman aralığında yüksek kalitenin yakalanabilmesi adına İşveren’in kilit temsilcisi olarak görülebilir. Proje Yönetiminin rolü ise temel olarak proje kapsamında görev alan Proje Müellifleri, Danışmanlar, Yüklenici, Alt Yükleniciler ve Tedarikçiler gibi proje paydaşları arasında koordinasyonu gerçekleştirmek ve bu sırada bütün disiplinlerin bir bütün olarak uyumlu çalışmasını sağlamaktır. Destek sistemler ise doğru kararların verilebilmesi adına gerekli bilgiyi yerine zamanında ulaştırmasını sağlayan tamamlayıcılardır.
Yapım Öncesi
Yapım öncesi aşamasında on planlama çalışmaları kapsamında;
  • Projenin kapsamının ve amacının açık bir şekilde ifade edilmesi,
  • Proje hedef bütçesinin ve tahmini süresinin (master program) belirlenmesi,
  • Organizasyondaki ekiplerin kurulması ve personel planı oluşturulması,
  • Maliyet, doküman, raporlama, kalite vb. konularda kontrol sistemlerinin ve prosedürlerinin kurulması,
  • İletişim ve bilgi yönetim metotlarının oluşturulması,
  • Metodolojilerin hazırlanması,
  • Mobilizasyonun tamamlanması.
Yapım Aşaması
Yapım aşamasında yapım yönetimi çalışmaları kapsamında;
  • İmalatların genel ve özel teknik şartnamelere, standartlara, sözleşmeye, fen ve sanat kurallarına uygun bir şekilde iş programı dahilinde gerçekleştirilmesinin sağlanması,
  • İş ilerlemelerinin takibi yapılarak iş programının güncellenmesi,
  • Yapım sürecinde gerçekleştirilecek ihalelerin ve sözleşme süreçlerinin yönetimi,
  • Maliyet yönetimi kapsamında tahmini bütçelerin proje ilerleme aşamalarına uygun olarak hazırlanması ve maliyet kontrollerinin yapılması,
  • Kalite standartları doğrultusunda kalite güvence ve kontrollerinin gerçekleştirilmesi,
  • İş sağlığı ve güvenliği hususundaki uygulama ve kontrollerin gerçekleştirilmesi,
  • Tüm proje paydaşları kapsamında ortak bir dokuman yönetim sistemi kullanılarak sağlıklı iletişim, dokuman akışı ve arşivlemenin yapılması,
  • Periyodik raporlamaların yapılması,
  • Proje risk değerlendirme çalışmalarının güncel tutulması,
  • As-built projelerinin hazırlanması.
Yapım Sonrası
Yapım sonrası aşaması çalışmaları kapsamında;
  • Nihai metraj ve kesin hesap işlemlerinin yapılması,
  • Tüm projeye ait proje ve dokümanların arşivlenmesi,
  • Eksik ve kusurlu işlerin tespiti,
  • Geçici kabulün gerçekleştirilmesi,
  • Sistemlerin ve garanti belgelerinin hazırlanması,
  • Bakım ve işletme el kitaplarının hazırlanması,
  • Kesin Kabul’ün gerçekleştirilmesi.

Projeler